Kişinin yaşadığı maşer zarfında kıymeti olan , kabiliyet, tasarruf ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tüyönetmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara göre insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; ferdin davranışlarındaki evetşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değkonume meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı örgülabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin ammaçlarına isabetli ) değkonume meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma göre;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, ferdin davranışlarının istenilen yönde değkonutirilmesi ammaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değkonume kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç baz öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim ammaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tekmil kültürler bâtınin nüshadır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre göre değkonuebilir, fakat sürecin doğbirliı değkonumez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birşunca filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna üzerine farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen standart tanılamamı şudur: Eğitim, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış değkonuikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın zarfında eğitime üzerine temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değkonuikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim, anatomi bâtınin hayat boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere isabetli olabileceği üzere istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin konuletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, eğitim bilimi merkezleri üzere mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi tutulmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belirli bir plan ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise kendiliğinden vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir sistem olarak ele kızılındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç baz ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Memba; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Müddetç; okul zarfında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, mezuniyet, imtihan neticeları üzere istenilen davranış değkonuiklikleridir.