SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Ancak bu dü kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışmutaş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri için ciddi olan bu dü kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda zaman zaman birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz daha harisçalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması için meydana getirilen çalışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş artışı davranışlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da bayağı önemlidir. Başkaca SEM çalışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çalışmalardır. SEM belli bir bütçe için maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları belli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde geçirmek için meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu alınlaştırmayı biraz daha harisçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Yani SEO için en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi için yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir diğer önemli nüans da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları olduğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu gidiş farklıdır. SEO çalışmaları daha saf uygulamaları kapsar ve sitenize daha örgensel bir gidiş geliş dürüstışı esenlar.
Bu dü kavram, içerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çalışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise gaye daha ticari olduğu için içerikler SEO çalışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu demek değildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki içerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha âlâ evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.