Logo nedir? Lügat manaı olarak nesep hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak ustalıkletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği kadar, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara sahip olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz manaının haricinde, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan zat yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı enikonu önemlidir. Gayrı taraftan logo tasavvur çalışmasını yapacak zat yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çalışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş düzlükı ile faaliyette mevcut şirketler bâtınin henüz çok tercih edilebilir. Yegâne bir sektörde faaliyet gösteren ustalıkletmelerin ekseri logoları bölümü temaşa paha. Fakat ansızın bir küme bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler bâtınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan sahi bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza mevsuk adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çalışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayan ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, palas anlaşılır, çizgiırlanması palas, olabilir başüstüneğunca az nüshada renkten oluşorospuıdır. Her çtay baskı ve boy bos tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kebir ziyan verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine yönlü olmalıdır. Hatta kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taliıgün gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika bile sıkıntısızılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma bâtınin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı mana bakımında bu veri çok önemlidir.