Klima cihazının tarihi adamlık denli eskidir. İlk insanlar ten ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor tedarik etmek yürekin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı egemen klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orantı çağlarda Leonardo Da Vinci, yakın bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak yürekin ab gücü ile çallıkışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya sarrafiyelandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk koskocaman kullanım yerını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her devir 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam fail uygulayım gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya sarrafiyelandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme fail bir vetiretir. Günümüzde insanlar, elan aldırmaz ve müsmir evetşayabilmek yürekin klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine denli klima lüks olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut işçilikyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya dayanıklı itibar etmiyorlardı. Ancak aradan güzeşte birkaç yılda çok başkalık başüstüne. Bundan sonra klima sıfır işçilikyerlerinde kimse çallıkışmak istememektedir. Önce işçilikyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile vazgeçilmez konfor çeyizı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat serinleşmek yürekin kullanılan bir çeyiz olmaktan çırefikap, kışın da ısınmak yürekin yeğleme edilen çeyiz yapmıştır. Klima kullanım allıkışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye sarrafiyelamıştır. Pazardaki ürün ve paha çeşitliliği karşıtsında tüketicilerimiz karar verme sürecinde berenarı karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın allıkınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana müsait seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin katkısızlanamaması, düz montaj uygulamalarının bünyelmaması gibi nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Soylu erki ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın ittihaz maliyetinin birlikte pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate allıkınmalıdır. Klima çeyizı satın allıkınmadan önce bu kriterler dikkate allıkınarak önemsiz bir etüt bünyelmalıdır.